Informatyczna firma Sii powstała w 2006 r. i od tego czasu dynamicznie się rozwija. Jej przychody rosną w dwucyfrowym tempie, w minionym roku sięgnęły 390 mln zł.

 

Sii sp. z o.o., Warszawa

Przychody 2016 r. – 390 313 tys. zł

Wynik netto 2016 r. – 39 632 tys. zł

Prezes Gregoire Nitot

 

– Również rok 2017 był dla nas bardzo udany. Już teraz – w połowie naszego roku obrotowego wiemy, że zrealizujemy  cele i osiągniemy planowany budżet – 500 mln zł. Aktualnie odnotowujemy 30-proc. wzrost. Współpraca z kluczowymi klientami świetnie się układa – mówi prezes Gregoire Nitot.

Akcjonariuszami Sii Polska są: francuska grupa Sii (70 proc.) oraz Gregoire Nitot (30 proc.). To właśnie ten ostatni od zera budował całą strukturę biznesu w naszym kraju. Firma systematycznie zyskiwała nowych klientów i zwiększała zatrudnienie. Na koniec tego roku liczba pracowników może sięgnąć poziomu 3,3 tys. W tym roku w Sii zaszło wiele zmian – powstały nowe centra kompetencyjne, takie jak: Business Intelligence, SalesForce czy Legacy systems.

– W przyszłym roku planujemy otwarcie następnych  – już w styczniu rusza Centrum Kompetencyjne poświęcone SAP, a w kolejnych miesiącach poświęcone systemom wbudowanym oraz BPO (ang. Business Process Outsourcing-red.) – w tym obszarze myślimy na przykład o ofercie związanej z HR Consultingiem – sygnalizuje prezes. Dodaje, że firma chce również umocnić swoją pozycję na rynku zagranicznym: w Skandynawii i w regionie DACH (kraje niemieckojęzyczne), a także rozbudować ofertę dedykowaną konkretnym sektorom, m.in. bankowemu, motoryzacyjnemu czy high-tech.

Technologiczną firmę wyróżnia duża otwartość i transparentność. Na swojej stronie internetowej publikuje dane finansowe i prognozy. Podkreśla jednocześnie, że jest znaczącym płatnikiem podatków w naszym kraju. W 2016 r. zapłaciła niemal 10 mln zł samego CIT i ponad 37 mln zł VAT, a po uwzględnieniu innych obciążeń podatkowo-składowych łącznie zasiliła polski budżet niebagatelną kwotą niemal 100 mln zł.

– Nie ma jednej recepty na sukces, jednak bardzo ważne jest, aby mieć zespół najlepszych specjalistów w branży. Istotna jest też dbałość o klienta, baczne obserwowanie rynku i odpowiadanie na jego potrzeby, a także duża elastyczność w działaniu – mówi prezes Sii.

Katarzyna Kucharczyk