Nova Mazur Design Sp. z o.o. jest fabryką mebli tapicerowanych, która specjalizuje się w produkcji sof oraz narożników z różnymi funkcjami uprzyjemniającymi życie. Popyt na takie produkty rośnie, co firma wykorzystuje z właściwą sobie skutecznością.

 

Nova Mazur Design sp. z o.o., Bartoszyce

Przychody ze sprzedaży 2016 – 129 277 tys. zł

Wynik netto 2016 –  11 611 tys. zł

Dyrektor zakładu: Marcin Wachsman

 

Asortyment istniejącej od 16 lat firmy cechuje się nowoczesnym wzornictwem, dobrą jakością wykonania i dużym wachlarzem różnego rodzaju użytecznych funkcji. W zależności od stylu, w jakim urządzone jest wnętrze, Nova Mazur Design oferuje zarówno meble tradycyjne, jak i najnowocześniejsze rozwiązania, m.in. z systemami podświetlenia LED, za pomocą którego można stworzyć unikatową kompozycję wizualną każdego pomieszczenia. Klienci, którzy lubią odpoczywać przy muzyce, mogą wybrać meble z zamontowanymi systemami muzycznymi, dzięki którym można zrelaksować się przy utworach puszczanych wprost np. ze smartfona.

Nova Mazur Design jest firmą typowo produkcyjną, nie prowadzi żadnych dodatkowych działalności, np. usługowych. – Aby osiągnąć sukces w naszej branży, trzeba przede wszystkim zadbać o optymalizację wszystkich procesów produkcyjnych – tłumaczy dyrektor zakładu Marcin Wachsman. – Drugim bardzo ważnym czynnikiem jest zatrudnianie odpowiedniego zespołu ludzi, którzy będą odpowiedzialni za to, by proces produkcji przebiegał optymalnie.

Meble z Bartoszyc trafiają wyłącznie na eksport. Głównym odbiorcą produktów są rynki Starej Unii, jak np. Niemcy czy Austria, choć część produkcji trafia również do Czech, Słowacji i Chorwacji, a od niedawna również do Włoch. Firma zwiększa produkcję dla obecnych klientów, ale również poszukuje też nowych, np. z Wielkiej Brytanii. NMD stworzyła więc sieć kooperantów, do których kieruje część zleceń, jeśli zaistnieje ryzyko nie dotrzymania terminu dostaw.

– W naszej branży najważniejsze jest dotrzymanie terminu dostawy – tłumaczy dyrektor Wachsman. – 90 proc. zadowolenia klienta wynika właśnie z terminowości. Daty, którą wyznaczy klient, musimy więc bezwzględnie dotrzymać. Przy takiej polityce zdobywamy coraz więcej klientów, gdyż firmy, które są z nas zadowolone, budują nam dobrą opinię wśród odbiorców na rynku mebli tapicerowanych.

Robert Biskupski